Kako ustvariti blog [ustvarite zasnovo bloga v 5-ih minutah]

Kako ustvariti blog [ustvarite zasnovo bloga v 5-ih minutah]

Kuža v viseči mreži s sončnimi očali

Kako ustvariti blog [ustvarite odlično zasnovo bloga v zgolj 5-ih minutah]

Verjetno se že nekaj časa soočate z izzivom kako ustvariti oz. napisati blog in nimate ideje kako začeti, zakaj sploh začeti in na kaj morate biti pozorni? Četudi se odločite, da boste ta teden res začeli s pisanjem, vas vsakič znova zmoti misel, da z bloganjem izgubljate čas, jih kdo še sploh bere?

Pogostokrat nas obide misel, ali se bloganje sploh splača?

Da, se.

Glede na raziskavo strani Orbitmedia, je kar 54,2 % piscev (vzorec 1279 podjetij) odgovorilo, da jim pisanje blogov prinaša »močne marketinške rezultate« in 24,7 % z odgovorom »blog nam prinaša nekaj rezultatov«.

Graf z rezultati raziskave o uspesnosti bloganja s strani razlicnih podjetij

Vir: orbitmedia.com

Tudi na podlagi lastnih izkušenj lahko mirne vesti potrdimo, bloganje se še kako splača.
Vemo sicer, da je z bloganjem težko začeti. Vsi smo bili nekoč na začetku pisanja in vsak začetek nečesa novega je zanimiv in ob enem naporen.

Da bo začetek bloganja lažji, smo na podlagi izkušenj za vas pripravili metodo ustvarjanja bloga, ki pisanje bloga spremeni v izziv, ki od vas ne zahteva veliko časa in truda. Vse kar morate storiti je, da sledite zapisanim navodilom in vaše delo bo takoj lažje.

Zakaj sploh ustvariti blog [6 koristi bloga, ki jih niste prebrali še nikjer drugje]

1. Učenje digitalnega marketinga

  • S pomočjo rednega pisanja bloga pridobivate zraven veščin pisanja tudi ostale, izredno pomembne veščine digitalnega marketinga:
    Upravljanje s platformo, na kateri se blog nahaja. Če blog postavite na WordPress platformi pridobivate znanje, ki vam omogoča postavitev in vzdrževanje lastne spletne strani.
  • Spoznavanje spletne optimizacije (SEO), uspeh posameznega bloga je neposredno povezan z znanjem spletne optimizacije.
  • Učenje osnov oblikovanja. Glede na to, da so primerni vizuali (slike, videoposnetki) v svetu bloganja izredno zaželeni, se jim boste težko izognili. Na poti bloganja se boste nauči tudi osnov oblikovanja.
  • Grajenje skupnosti in uporaba socialnih omrežij. Odličen kanal, katerega lahko uporabite za večanje prepoznavnosti vašega bloga.

2. Ustvarite podobo strokovnjaka v širši javnosti

Z ustvarjanjem bloga svoje znanje delite z javnostjo in jim zraven nasvetov nudite rešitve njihovi izzivov (storitev ali produkt). Po eni strani na trgu pokažete, da imate o svoji niši precej znanja, obenem pa s pisanjem in pojavljanjem na spletu širite svoj in ugled vaše blagovne znamke.

Kuža v viseči mreži s sončnimi očali

3. Dobite sanjsko službo

S pomočjo kreativnih blogov lahko naletite na različne nove priložnosti. V preteklosti se je že zgodilo, da so kakovostni blogi nekomu prinesli sanjsko službo. Postavite se v vlogo delodajalca, na voljo imate kader z različnimi znanji in ozadji.

Izmed vseh kandidatov, ena oseba o svojem poslovnem področju piše blog. Kot delodajalec na blogu takoj opazite široko in poglobljeno znanje kandidata, prav tako je jasno razvidno, da kandidat svoje delo opravlja z veseljem.

Za koga se odločite?

4. Stranki ponudite specifičen odgovor (ali storitev) takrat, ko jo potrebuje

V kolikor blog rešuje določeno specifično težavo, se potencialni stranki predstavite tako, da ji ponudite rešitev za njen problem točno takrat, ko jo potrebuje (rešitev išče na Googlu in opazi vaš blog). Brezplačno. V bistvu predlagamo, da stranki ponudite rešitev brez da se neposredno spustite v prodajo vašega izdelka.

Predstavimo na primeru.

V Google.si smo vpisali "Kako očistiti pralni stroj".

Google na vprašanje »Kako očistiti pralni stroj« beleži kar 210 iskanj mesečno. Blog na to temo lahko spišete v kolikor prodajate belo tehniko ali nudite izdelek, ki pralni stroj očisti sam. V vsakem primeru ponudite domač recept, kako lahko z nekaj truda in različnimi preparati pralni stroj očistimo sami (z dejansko formulo, ki deluje), na koncu pa ponudite enostavno in hitro rešitev, ki jo želite prodati.

Stranki tako ponudite dve možnost: 1. čiščenje opravijo sami (težja možnost), 2. hitro in enostavno rešitev kupijo pri vas (lažja možnost).

Marsikdo bi se ob tem vprašal, »zakaj pa ne bi storitve/izdelka ponudili že takoj na začetku?« Ker nas direktna prodaja po večini odbija in imamo občutek, da nas avtor zavaja. Zato za rešitev težave podamo različne načine, tisti, ki iščejo domači recept se v vsakem primeru srečajo z našo znamko in jo spoznajo. Drugim se bo zdela domača rešitev časovno potratna ali pa jim bo manjkal kakšen pripomoček: tu se skriva prostor za prodajo vašega produkta.

5. Nova spoznanja iz vaše tržne niše

Pisanje bloga o določeni temi vas prisili k temu, da zapolnite morebitne luknje v vašem znanju. Ko se s pisanjem javno izpostavimo, se običajno dvakrat prepričamo ali je napisano resnično. Prav tako se preko analize in iskanja primernega naslova srečamo s potrebami in izzivi naših strank (na to temo smo se dodatno razpisali v naslovu »Kako ustvariti POPOLN naslov za prvi blog zapis”). Ob pisanju bloga se naučimo, kako določeno tematiko predstaviti na način, da bo za bralca razumljiva.

Podobno razlago lahko uporabimo tudi v pogovoru s potencialno stranko, ko zaznamo težavo ali izziv, mu na enostaven in strukturiran način razložimo rešitev (ker smo o temu že pisali).

Prav tako ne pozabite na forume in zastavljena vprašanja. Dobre namige najdete tudi na Ebayu ali Amazonu (v kolikor pišete blog o nekem izdelku), pod opisom na Ebayu najdete vprašanja strank (poiščete enako kategorijo kot jo ima vaš izdelek) in na to temo napišite blog.

Različna vprašanja in odgovori na strani produkta na Amazonu.

Kar je najbolj pomembno: sčasoma pozabimo na začetna/osnovna vprašanja ki jih imajo naše stranke. Vi se z vašim izdelkom ali storitvijo srečujete vsakodnevno in vam je vse popolnoma razumljivo. V takih primerih zelo radi pozabimo, da stranke zanimajo osnovna vprašanja.

Pisanje bloga vas pogostokrat opomni na to, da se je potrebno vrniti nazaj na osnove in stranki podatki preproste in razumljive odgovore. Stranke po večini zanima uporaba, rešitev svoje težave/potrebe in ostalega prepuščajo vam.

6. Ustvarjanje dohodka in gradnja blagovne znamke

Priznamo, to korist bloga izpostavlja vsak. Predvsem za to, ker je za vaše podjetje ali hobi ta korist ena izmed najbolj pomembnih.

V kolikor imate podjetje, vam bloganje lahko prinese različne posredne in neposredne pozitivne učinke:

  • Z odličnimi blogi lahko pristanete na prvi strani Googla in na vašo spletno stran prejmete precej dodatnega prometa (potencialnih strank), kar posledično vodi k večji prodaji.
  • Vaše stranke se z vami in vašo blagovno znamko seznanijo še preden od vas želijo vašo storitev (si vas zapomnijo).
  • S pomočjo bloga razbremenite vašo ekipo v prodaji. V kolikor je potrebno rešiti težavo v zvezi z vašim produktom, lahko postopek v blogu podrobno opišete in ga posredujete stranki.
  • Izvajate proaktivno komunikacijo z vašimi obstoječimi in potencialnimi kupci. Jih izobražujete, zabavate, predstavite novosti in načine, kako optimalno ravnati z vašimi produkti.
  • Polnite bazo e-mail naslovov. S pravo strategijo lahko s pomočjo blogov/člankom pridobivate e-mail naslove vaših bralcev.

Ni nujno, da se za bloge odločite samo podjetniki, izpostavili smo že marsikateri pozitiven učinek bloganja za posameznike.

Dodamo lahko še en, izredno pomemben pozitiven učinek. Če se s pomočjo bloganja uveljavite (kot fizična oseba, ne podjetje), obstaja velika verjetnost, da boste od podjetja v vaši niši prejeli prošnjo za prispevek njihovega produkta ali storitve.

Predlagamo, da se pred tem pozanimate kakšna je primerna cena za objavo na vaši spletni strani (cene se razlikujejo glede na število bralcev, ipd.).

Postopek ustvarjanja bloga

1. korak – Kako ustvariti POPOLN naslov za prvi blog zapis

Kako napisati prvi del naslova, ki se določi kar sam
Spomnimo se grafa na vrhu članka. Ugotovili smo, da več kot polovica blogerjev s svojimi blogi dosega želene marketinške rezultate.

Zakaj nekateri blogerji s svojimi blog zapisi ne dosegajo primernih rezultatov? Problem se običajno skriva v dejstvu, da po vsej verjetnosti ne upoštevajo potreb trga.

Priporočamo, da vsebino svojega bloga prilagodite iskalnim terminom, ki jih na spletu uporablja vaša potencialna publika.

To lahko storimo na različne načine. Tokrat vam v blogu predstavljamo najlažji in najhitrejši način, kako z vašimi vsebinami ciljati na potrebe in vprašanja trga.

1. V vašem iskalniku odprite stran Google.si in vpišite iskalni termin o čemer želite pisati, na primer:

V Google.si smo vpisali iskalni termin "muffini" in s strani Googla prejeli različne predloge

V Google.si smo vpisali »muffini« in izpišejo se različni termini (ključne besede), ki jih ljudje običajno vpišejo v Google. Seveda vpišejo tudi termin »muffini«, ampak jih prav tako zanimajo »muffini recept«, »muffini s čokolado« (izvolite, prvi del vašega naslova je že znan), »muffini z Nutello« (že veste kaj boste pisali naslednji teden).

Recimo, da se odločimo za naslov »Muffini s čokolado«. Ampak če želimo ustvariti dober naslov, moramo dodati še nekaj, s čimer boste izkazali svojo unikatnost (sicer bi bili vsi naslovi na Googlu enaki).

Kako napisati drugi del naslova, ki pritegne

V prejšnjem koraku smo določili glavno ključno besedo naslova (muffini s čokolado), manjka nam še drugi del naslova, katerega naloge je, da pritegne bralčevo pozornost.

Za primer si poglejmo naslov bloga, ki ga ravnokar berete: Kako ustvariti blog [ustvarite odlično zasnovo bloga v zgolj 5-ih minutah]. »Kako ustvariti blog« je ključna beseda (čeprav ima izredno malo mesečnih iskanj), drugi del naslova pa se osredotoča na to, da pritegne vašo pozornost: »ustvarite odlično zasnovo bloga v zgolj 5-ih minutah«.

Tako kot večino stvari, tudi odlični blog naslovi terjajo prakso in izkušnje. Na začetku poti si lahko pomagate z naslednjimi triki:

  • V naslovu bralcu nekaj obljubite (in obljubo v vsebini tudi izpolnite)
  • Uporabite številke. Verjetno ste na spletu že večkrat zasledili naslove kot so, »5 enostavnih korakov do …«, tudi v našem naslovu smo uporabili številko.

Content marketing institute je opravil raziskavo, kjer so ugotovili, da so blogi s številko v naslovu za 45 % bolj zanimivi, kot tisti brez številke. Številke naj bi naslove obogatile z občutkom strukture in urejenosti, še posebej če v naslovu uporabimo sodo številko.

Graf, ki prikazuje uspešnost različno zasnovanih naslovo

  • Izogibajte se uporabi imen oseb ali blagovnih znamk. Osebna imena in blagovne znamke naj bi po nekaterih raziskavah imele negativen učinek na to, koliko ljudi na vaš naslov klikne.
  • V naslovu uporabite 8-10 besed in največ 60 znakov (kar vam bo koristilo tudi pri spletni optimizaciji vašega bloga).
  • Naslov naj bo preprost, jasen in hitro razumljiv.
  • V naslovu razložite kakšno vrednost bralcu ponujate oz. kaj se bo bralec iz vašega bloga naučil, izpostavite korist (angl. Benefit). V našem primeru je jasna korist bloga »ustvarite zasnovo bloga v 5-ih minutah«.
  • Naslove malce začinite. Pomagate si lahko z besedami kot so: nasveti, razlogi, triki, ideje, načini, principi, dejstva, skrivnosti, strategije. Na primer: »5 nasvetov kako napisati blog, ki mesečno privabi več tisoč bralcev« ali » 3. načini kako s pomočjo bloganja dodatno zaslužiti«.
  • Bodite unikatni. Napišite naslov, kakršnega nima noben vaš konkurent ali bloger. Ključno besedo uporabite na začetku bloga (če se le da), nadaljevanje naslova pa naj bo unikatno glede na vašo ciljno publiko.

Kako preveriti ali je vaš naslov bloga unikaten? V Google.si vpišite naslov bloga med narekovaji, torej »naslov vašega bloga« in kliknite »išči«. Če med zadetki vašega naslova ni, potem ste lahko prepričani da je unikaten.

2. Korak – kako napisati vrhunski uvod v blog (ki ga bralci NE BODO želeli spregledati)

1. Neposredno nagovorite vašega bralca, njegova čustva in težavo.

Skušajte se izogniti pisanju o sebi, svojem znanju ali izkušnjah. Osredotočite se na bralca, na njegova čustva, njegovo težavo ali izziv.
Primerjajte dva različna uvoda v blog:

A »V marketinški agenciji Adeo pišemo bloge praktično vsakodnevno, zato smo na podlagi izkušenj in večletnega znanja pripravili zapis, kako ustvariti blog.«

B »Vemo sicer, da je z bloganjem težko začeti. Vsi smo bili nekoč na začetku pisanja blogov in vsak začetek nečesa novega je zanimiv in ob enem naporen.
Da bo začetek bloganja lažji, smo na podlagi izkušenj za vas pripravili metodo ustvarjanja bloga, ki začetek pisanja bloga spremeni v izziv, ki od vas ne zahteva veliko časa in truda. Vse kar morate storiti je, da sledite zapisanim navodilom in vaše delo bo za vsaj pol lažje.«

Kateri uvod vas je bolj pritegnil, A ali B?

V primeru B smo bralca neposredno nagovorili, se z njim povezali na čustveni ravni (strah pred izgubo časa in neznanjem).

Obstajajo tudi druga čustva, na katere se lahko oprete:

  • Navdušenje
  • Občudovanje
  • Ljubezen
  • Nesigurnost
  • Stres
  • Želja

Prilagamo še zanimiv primer strani SEOPraktik.si:

2. Nagovorite bralčeva upanja in želje ter mu ponudite rešitev

V našem primeru so bralčeva upanja ta, da išče sistem oz. način kako ustvariti blog, ga spodbuditi da blog napiše (pisali smo o pozitivnih učinkih bloganja) in mu ponuditi oporo za lažji začetek.

3. Svoje trditve podkrepite s statističnimi podatki

V kolikor pišete o tematiki, (ki ni povezana z lastno kreativnostjo in ustvarjalnostjo) priporočamo, da vključite statistične podatke iz zunanjega vira. Na tak način povečate svojo kredibilnost in bralcu sporočite, da upoštevate tudi podatke iz drugih virov.

Kot primer prilagamo uvod iz blog zapisa, ki ga ravnokar berete:
»Glede na raziskavo strani Orbitmedia, je kar 54,2 % piscev (vzorec 1279 podjetij) odgovorilo, da jim pisanje blogov prinaša »močne marketinške rezultate«.«

4. Ne pozabite na slike

Ne podcenjujte moči slike v uvodu članka. Slika v uvodu vašega članka naredi članek vizualno privlačen in zanimiv. Bralčevo pozornost lažje pridobimo z vizualnim elementom, ki razbije monotonost teksta. Če pa nam s pomočjo slike uspe bralcu ponuditi dodano vrednost, pa še toliko bolje.

Potrebujete nekoga, ki bo vsebine pisal namesto vas?

V kolikor bloganje za vas predstavlja prevelik časovni zalogaj, vam v sklopu vsebinskega marketinga priskočimo na pomoč in pripravimo optimizirane blog vsebine, osnovane na večletnih izkušnjah.

Oddajte komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen.