Vsebinski marKetING – kaj je in kako deluje?

Vsebinski marKetING – kaj je in kako deluje?

Vsebinski-marKeting-kaj-je-in-kako-deluje

Nekdo je omenil vsebinski marketing in zdi se vam, da bi morali vedeti, kaj točno to je, zato vam je nerodno povprašati o tem … No, zdaj ste na pravi strani, z veseljem vam bom pojasnila nekatere stvari.

»Vsebinski marketing je strateški marketinški pristop, osredotočen na ustvarjanje in distribuiranje dragocene, ustrezne in dosledne vsebine z namenom, da pritegnemo in obdržimo jasno določeno občinstvo in na koncu pridobimo dobičkonosne kupce.«

Ja, tudi to je definicija vsebinskega marketinga. Ena izmed mnogih. Obljubim, da jo bom v nadaljevanju razčlenila in jo pojasnila s konkretnimi primeri.

Kot ključno v zgornjem zapisu definicije prepoznavam besedo »dragocene«. Dragocene vsebine. To je zagotovo tisto, neka dodana vrednost, kar dela razliko med tradicionalnim marketingom, ki prodaja in na nek način vsiljuje stvari in vsebinskim marketingom, katerega cilj je bralca na nevsiljiv način izobraziti in informirati, posledično pa z njim zgraditi odnos in pridobiti njegovo zaupanje ter ga spremeniti v kupca. In pri vsebinskem marketingu to dosežemo z ustvarjanjem, distribucijo in deljenjem kakovostne, relevantne, zanimive in izobraževalne vsebine.

Kako torej začeti, da boste bralcem ponudili točno tisto, kar si želijo in jih tako spremenili v zveste stranke? Kako jih prepričati, da ste pravi zanje, še preden vas bodo dejansko spoznali?

Obstaja veliko podjetij, ki ponuja storitve trženja vsebin, predvsem z vidika PR in SEO. Konec koncev smo tudi mi eno izmed takšnih. Če ste preprosto preveč zaposleni in menite, da nimate dovolj znanja, da bi to izvajali sami, potem predlagam, da najamete podjetje, ki vam bo pomagalo na tej poti. V primeru, da se boste na to pot podali sami, pa vam z veseljem ponujam nekaj nasvetov, kako se tega lotiti.

Ključno je, da, preden začnete izvajati kakršnekoli aktivnosti, pripravite strategijo, določite cilje in razčistite, kaj sploh želite doseči pri bralcih, kaj jim želite povedati in na kakšen način. Za dosego ciljev vam predlagam uporabo spodaj predstavljenih kanalov, ki se v okviru vsebinskega marketinga tudi najpogosteje uporabljajo. Če pa so pravi za vašo dejavnost in vaše bralce pa morate presoditi sami. Sicer pa – če boste zgodbo dobro pripovedovali, lahko osvojite katerikoli kanal. Preden podrobneje pogledamo posamezen kanal, si moramo odgovoriti še na naslednja vprašanja:

KDO SO NAŠI BRALCI?

Zelo pomembno vprašanje, na katerega si morate odgovoriti preden začnete s pripravo vsebin. Pomembno je, da poznate ciljno skupino in znate odgovoriti na vprašanja, kot so koga želite pritegniti z vsebino, komu bo koristila …

KAKŠNE SO POTREBE NAŠIH BRALCEV?

Naslednje vprašanje, na katerega potrebujete odgovor. Osredotočite se na težave oz izzive, ki jih imajo v povezavi z vašo storitvijo ali produktom in jim odgovorite na ta vprašanja. Da boste lahko to storili bo potrebnega nekaj raziskovanja, česar pa ne smete jemati kot metanje časa stran, saj boste tako ugotovili, kaj je tisto, kar vaši bralci res potrebujejo.

Blog

Odličen način, kako doseči bralca in se predstaviti kot strokovnjak, je pisanje blogov. Na začetku ne bo enostavno. Pa vendar verjamem, da boste osnove hitro osvojili in vam bo steklo. Vsebine, ki jih boste pripravljali naj temeljijo na dejstvu, da želite bralcem pomagati, svetovati, jih izobraževati in nikakor ne prodajati stvari. Pomembno je, da bloge pripravljate redno – na tedenski, dvotedenski bazi. Ja, saj vem … med tem in zadnjim blogom, ki sem ga pripravila, je minilo že kar nekaj časa ☹. Včasih žal ne gre drugače. Kako pogosto torej pripravljati bloge boste po spremljanju analitike presodili sami. Intervali naj ne bodo preveč narazen, poskusite imeti nekakšno »časovnico«, da bodo bralci vedeli, kdaj lahko pričakujejo nekaj novega od vas. Vendar, nikar ne dajajte kvantiteti prednosti pred kvaliteto.

Video

Video zagotovo velja za enega večjih izzivov pri vsebinskem marketingu. Ker pa se pričakuje, da se bo trend nadaljeval v smeri videev, kot ključnih na področju vsebinskega marketinga, lahko začnete razmišljati tudi o tem in izvajati prve aktivnosti. Ljudje namreč zelo radi poslušamo in gledamo. Veliko raje kot beremo. V videih lahko prikažete najrazličnejše stvari. Če imate recimo spletno trgovino lahko naredite kakšen preizkus oziroma review izdelka, ali pa namesto intervjuja z zadovoljno stranko naredite video izjavo … Možnosti je tukaj res neskončno.

Družbena omrežja

Verjetno boste prikimali, če rečem, da nobena izdelana strategija brez prisotnosti na družbenih omrežjih ni popolna. Vendar je tukaj ponovno potrebno narediti natančen načrt, kaj in kako želite komunicirati, kdo je vaša ciljna javnost – je to B2B trg ali B2C? Temu primerno se boste odločili tudi za vrsto družbenega omrežja. Če se vaše potencialne stranke skrivajo na B2C segmentu, potem verjetno ne boste vseh moči, sredstev in idej usmerjali v LinkedIn in obratno. Družbena omrežja so lahko odličen kanal in podpora ostalim, zgoraj naštetim. Prijatelje lahko tukaj obvestite o novem blogu ali videu, ki ste ga pripravili in na spletno stran oziroma YouTube kanal dobite dodatne obiskovalce.

Infografika kot del medijskih vsebin

Infografiko poznamo že zelo dolgo časa, pa vendar v ospredje prihaja bolj v zadnjem času, saj na slikovit, razumljiv in preprost način razloži določeno področje/stvar/tematiko. Seveda mora biti dobro in pravilno pripravljena. Obenem pa je to odličen material za delitev na socialnih omrežjih.

E-mail marketing

E-mail marketing predstavlja pomemben vidik vsebinskega marketinga in velja za enega najpomembnejših načinov komunikacije. To potrjuje tudi dejstvo, da letno pošljemo več kot milijardo e-mail sporočil. E-mail marketing predstavlja enostaven način kako ponudbo predstaviti učinkovito. Orodja, s katerimi to izvajamo pa omogočajo podroben vpogled v naše uporabnike, kar nam lahko zelo koristi pri pripravi novih kampanj, vsebin, … Več  o e-mail marketingu lahko preberete tudi TUKAJ.

To je samo nekaj kanalov, ki jih zajema vsebinski marketing in veljajo za najbolj pogosto uporabljene. Preden se sploh lotite česa se je potrebno zavedati, da je vsebinski marketing tek na dolge proge in da rezultati ne pridejo čez noč. Zato je pomembno, da ne obupate prehitro in zaupate v to, kar delate.

Prepričana sem, da vas je po vsem zapisanem prešinilo, da je lažje plačati oglas v reviji ali banner na spletnem portalu, izpostaviti produkt oziroma storitev in je to to. Ja, res je lažje, vendar pa takšen način ne bo imel tolikšnega učinka kot če se boste zadeve lotili bolj celostno in h kupcu pristopili na način, opisan zgoraj. Dejstvo je, da ljudje zaradi kopice oglasnih sporočil, ki jih srečamo na vsakem koraku, postajamo imuni nanje, vendar pa to ne pomeni, da jih je potrebno popolnoma opustiti. V kombinaciji z vsebinskim marketingom lahko doseže odlične rezultate. Ker, zapomnite si – klasični marketing govori ljudem, vsebinski z njimi! Pomembna razlika.

Če za konec povzamemo vse skupaj v samo nekaj alinejah:

 

Zanimiv. Zabaven. Izobraževalen. Informativen. Ne daje občutka oglasa. Uporaben.

Vse to in še več je vsebinski marketing.

Oddajte komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen.