Zakup ključnih besed – edini oglas, ki si ga kupec želi

Zakup ključnih besed – edini oglas, ki si ga kupec želi

Zakup-kljucnih-besed

Naslov članka ni zavajujoč, zakup ključnih besed vam dejansko omogoča pripravo oglasa, ki se pojavi v trenutku, ko ga vaša stranka potrebuje.

Vsi poznamo vsiljiv občutek različnih oglasov: ravnokar ste se udobno namestili v naslonjač, na TV zaslonu najdete zanimiv film, zgodba se poglablja in dogajanje prekinejo oglasi. Podobno izkusimo tudi na Youtube platformi (v kolikor ne uporabljate plačljive verzije) in nenehne radijske oglase na vaši priljubljeni radijske frekvenci.

Načeloma so oglasi moteči, vašo pozornost preusmerijo ravno takrat, ko si tega najmanj želite.
Obstaja način oglaševanja, ki ni moteč. Še več, oglas se pojavi točno takrat ko ga potrebujete, za specifičen izdelek ali storitev, ki ga potrebujete. To nam omogoča spletno oglaševanje na iskalnikih – s pomočjo zakupa ključnih besed.

Kje opravimo zakup ključnih besed

Graf različnih spletnih iskalnikov in njihova mesečna uporaba

Vir: statcounter.com

Zakup ključnih besed opravimo s pomočjo aplikacije oz. platforme, ki jo običajno razvije podjetje, ki ponuja storitve spletnega iskalnika.

Globalno je Google še vedno najbolj uporabljen iskalnik, o čemer priča tudi zgornji graf. Rdeča črta predstavlja uporabo Google iskalnika v Sloveniji. Avgusta 2021 je kar 96,16 % uporabnikov za iskanje na spletu uporabilo Googlovo storitev. Na drugem mestu je Bing, z 2,49 % uporabniki.

Google s pomočjo Google ads ponuja aplikacijo, ki nam omogoča zakup različnih ključnih besed.

Kako stranki ponudimo oglas točno takrat, ko ga potrebuje?

Priprava oglasa ni naključna, vsak oglas je pripravljen skladno s skrbno pripravljeno analizo in strategijo.

Začnemo z analizo iskalnih terminov (ključne besede) na Googlu, ki jih uporabljajo vaše stranke (da se jim oglasi popolnoma prilagodijo). Analizo opravimo kar v Google Ads aplikaciji in prejmemo mesečne podatke o iskanjih na spletu (ugibanje, kdaj je vaš izdelek primerno oglaševati je odveč, ker imamo sezonske podatke na dlani).

Vzemimo za primer čistilnike zraka. Ali vaše stranke v Google vpisujejo »čistilnik zraka« ali »čistilec zraka« in kdaj je primeren čas za oglaševanje?

Grafični prikaz frekvenc iskanja izbranih ključnih besed v povezavi s čistilci zraka

Statistične podatke preverimo v Google ads aplikaciji, ki nam vrne statistične podakte za posamezno ključno besedo in graf, ki prikazuje časovnico izbranih ključnih besed vpisane v iskalnik (po mesecih).

Ugotovimo (na dan pisanja bloga), da je po čistilcih zraka največ povpraševanj konec leta (novembra in decembra) in traja vse do meseca aprila, ko se graf ponovno spusti (začetek toplejših dni).

Prav tako nam na dan analize Google ads vrne podatke, kolikokrat se na mesec (povprečno) v Google vpišejo želeni termini (ključne besede):

  • Čistilec zraka 590 povp. mesečnih iskanj
  • Cistilec zraka in čistilci zraka 170 povp. mesečnih iskanj
  • Čistilnik zraka 90 povp. mesečnih iskanj
  • Najboljši čistilec zraka 90 povp. mesečnih iskanj
  • Seznam se nadaljuje še z ostalimi ključnimi besedami.

Iz analize smo prav tako ugotovili:
1. Začetek in konec sezone čistilcev zraka.
2. Da potencialne stranke v Google najbolj pogosto vpišejo »čistilec zraka«.
3. Glede na ugotovitve lahko prilagodimo vsebino na spletni strani, komunikacijo na socialnih omrežjih in pripravimo oglase (zakup ključnih besed).
Kako izgleda oglas zakupljenih ključnih besed (na Googlu)

Kako izgleda oglas zakupljenih ključnih besed (na Googlu)

V Google.si smo vpisali »čistilec zraka« in na vrhu zadetkov se pojavijo štirje oglasi. Vsi trije oglaševalci so zakupili ključno besedo »čistilec zraka« in za to ključno besedo pripravili oglase.

Kakšna je cena zakupa ključnih besed in kdaj za oglas plačamo (ob kliku ali prikazu) na Google iskalniku?

Cene se razlikujejo glede na izbrano ključno besedo. Največja indikatorja sta predvsem število oglaševalcev in koliko so oglaševalci za določeno ključno besedo pripravljeni plačati. Sicer se cene zakupa ključnih besed gibljejo nekje med 0,3 in 1 €.

Za Oglas na Googlu plačamo le ob kliku, ne prikazu. Na tak način je oglaševanje stroškovno izredno učinkovito. Na Googlu bodo oglaševali tudi vaši neposredni konkurenti in njihovi oglasi se bodo prikazali skupaj z vašimi (ali bodo nad ali pod vašim oglasom je odvisno od znanja in izkušenj strokovnjaka, ki bo oglas pripravljal).

Kako z zakupom ključnih besed na Googlu kotirati na najvišjih mestih (prvih treh)

Znano je, da največ prometa prejmejo oglaševalci, ki s svojimi oglasi na dnevni bazi kotirajo na najvišjih pozicijah Googla.

Ali lahko vplivamo na pozicijo oglasa in koliko za oglas plačamo?

Da, vplivamo lahko na oboje. Če poenostavimo in se osredotočimo na glavne dejavnike, lahko na pozicijo in ceno klika vplivamo z različnimi dejavniki:

  • Ustreznost oglasa: kako se vsebina vašega oglasa ujema z vpisanim iskalnim terminom (ključno besedo).
  • Izkušnja na pristajalni strani (ocena vaše spletne strani, hitrost, vsebina, grafični materiali, ipd.)
  • Pričakovan CTR (po domače, koliko strank vaš oglas vidi in na njega klikne. Če je CTR 20 % pomeni, da izmed 10-ih oseb, dve osebi klikneta na vaš oglas).
  • Lokacija uporabnika.
  • Naprava uporabnika (računalnik, pametni telefon, tablica).
  • Čas (ali je stranka na oglas kliknila ob 11.00 dopoldan ali ob 2.00 zjutraj).
  • Dodatki oglasa (ang. Extensions).

Če povzamemo, oglas postavimo na najvišja 3 mesta na Googlu če je vsebina oglasa (tekst) optimizirana, če je spletna stran (kamor oglas vodi) primerna glede na Google standarde in če dosegamo visok CTR (torej stranke na naš oglas klikajo).

Če želimo, da stranke na naš oglas klikajo (večji CTR), potrebujete zraven kreativnega pisanja oglasa tudi dodatno tehnično znanja Google ads platforme.

Z optimizacijo oglasov dosežemo to, da uporabimo prave ključne besede (s pravo frekvenco), določimo negativne ključne besede, izberemo primeren proračun in strategijo glede na želene cilje ter po potrebi pripravimo ali prilagodimo pristajalno spletno stran.

Potrebujemo za zakup ključnih besed podjetje?

Ne, za zakup ključnih besed se lahko odloči kdorkoli, ni nujno da imate za zakup ključnih besed registrirano podjetje.

Podjetjem, ki si želijo nove potencialne stranke in posledično več povpraševanj vseeno svetujemo, da zakup ključnih besed prepustijo strokovnjakom, najbolje marketinški agenciji (med katere sodimo mi), ki se pri svojem delu lahko naslonijo na izkušnje in obenem gradijo vašo blagovno znamko ter vas opremijo za uspeh.

Oddajte komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen.