Verjetno lahko mirne vesti napišemo, da oglaševanje podjetja še nikoli ni bilo tako preprosto in obenem tako kompleksno.
Še več, s pomočjo spletnih storitev oglaševanja, državne meje praktično več ne obstajajo. Še danes lahko oglas pripravite in ga na plasirate na tuje tržišče.
Čeprav se, ne glede na nešteto možnosti oglaševanja, kot podjetje verjetno soočate z vprašanjem, kam sredstva vložiti, da bodo vračala optimalne rezultate? V klasične medije (radio, TV, tiskovine) ali v nove digitalne medije (spletno optimizacijo, oglase na spletu, socialna omrežja in ostale).
Vir: spglobal.com
Graf prikazuje jasno linearno rast v digitalne medije od leta 2016. Še več, pri SPglobal pričakujejo, da se bo linearna rast v digitalne medije vsako leto večala tudi v naslednjih štirih letih.
Medtem so investicije v linearne oz. “klasične” medije leta 2019 precej upadle in pričakuje se, da bodo v naslednjih letih ostale na podobnem nivoju, oziroma, da bodo skozi leta beležile rahel upad.
Ali sredstva za oglaševanje podjetja vložiti v klasične ali digitalne medije?
Optimalno, oboje.
Če si lahko privoščite, predlagamo, da sredstva razpršite v klasične in digitalne medije. Sredstva je najbolje investirati tako, da se z oglasi osredotočate na pozornost vaše ciljne publike.
Vprašajte se, kje se vaša ciljna populacija nahaja, katerim medijem nameni največ časa in kakšna je cena oglaševanja.
Če poenostavimo ugotovimo, da večino populacije uživa v filmih in serijah (TV ali pretočne aplikacije kot je na primer Netflix), ogromno časa preživijo na socialnih omrežjih, za iskanje po spletu uporabljajo Google, nekaj pozornosti pa se razprši na različne radio postaje.
Vir: Statista
Iz grafa (kaže povprečne rezultate iz celega sveta) je razvidno, da smo ljudje leta 2012 na socialnih omrežjih povprečno na dan preživeli 90 minut. Ta številka se je leta 2020 dvignila na kar 145 minut dnevno.
Če združimo dosedanje ugotovitve:
- Investicije v digitalne medije rastejo
- Čas, ki ga vaše stranke preživijo na socialnih omrežjih raste
- V času pandemije se je uporaba in razumevanje digitalnih medijev še dodatno povečala
Kateri je edini način oglaševanja podjetja, s katerim lahko rezultate izmerimo
Oglaševanje s pomočjo digitalnih medijev je zaenkrat edini način, kjer lahko rezultate oglaševanja podjetja natančno izmerimo.
Še več, vsak oglas je pripravljen z določeno strategijo, za vnaprej določeno ciljno skupino, tudi vsebina je specifično prilagojena glede na zastavljene cilje in prejemnike oglasa.
Če naštejemo zgolj nekaj merljivih rezultatov:
- Število prikazov oglasa
- Število klikov oglasa.
- Število konverzij (nakupov ali poslanih povpraševanj).
- Čas, ki ga vaše stranke porabijo na spletni strani.
- Procent, koliko ljudi je vaš oglas videlo in na oglas kliknilo (CTR).
- Cena povpraševanja.
- ROI (ang. Return on investment), koliko v oglaševanje vložite in koliko na vložen evro zaslužite.
- Procent, koliko strank na vaši spletni strani opravi nakup.
Možnosti je ogromno.
Oglas z ostalimi, klasičnimi načini oglaševanja je težje izmeriti (TV, radio). Vemo, da so naš oglas stranke videle, slišale, vendar težko ocenimo, koliko jih je opravilo nakup in ali so po slišanem oglasu obiskale spletno stran.
V primeru deljenja letakov vemo, koliko letakov smo med stranke razdelili. Ne vemo pa, kakšen učinek so imeli letaki. Delno sliko lahko sicer pridobimo s statistiko prodaje v tistem času, ampak ta statistika ni pretirano merodajna.
Kje na spletu oglaševati podjetje za največji učinek?
Oglaševanje podjetja na socialnih omrežjih
Socialna omrežja so danes že tako razširjena, da jih pozna že večina. Je pa v primeru socialnih omrežij potrebno razlikovati med klasičnimi objavami na osebnem ali poslovnem profilu in med oglaševanjem.
V kolikor na socialnih omrežjih pripravimo objavo na svojem poslovnem profilu, to objavo vidijo le tisti, ki so vašo poslovno stran všečkali oziroma sledili (pa še to ne vsi, Facebook je na primer precej omejil doseg objav na poslovnem profilu, četudi ima stran precej sledilcev).
Zakaj vaše podjetje potrebuje oglase na socialnih omrežjih
Predstavimo na primeru.
Vaše podjetje ima vzpostavljen Facebook in Instagram profil, na katerem objavljate v povprečju dvakrat do trikrat na teden.
Vse objave (in zgodbe) skrbno pripravite, napišete tekst in izberete slike (za katere ste pred časom najeli fotografa in oblikovalca/ko), v podjetju imate zaposlenega, ki si vsak teden vzame nekaj ur za pripravo objav.
Ne glede na to, da na socialnih omrežjih objavljate redno, se vaša baza bralcev ne povečuje, še več, bralci se na vaše objave ne odzivajo kot ste pričakovali.
Se sprašujete zakaj?
Razlog tiči v tem, da s svojimi objavami nenehno komunicirate z istimi osebami. Ne nas razumeti narobe, na tak način gradite svojo skupnost, kar je priporočljivo. Ampak obenem predlagamo, da poskrbite za dotok novih uporabnikov in s svojimi objavami komunicirate tudi izven svojega poslovnega profila – kar vam omogoča oglaševanje.
Zgolj objavljanje na socialnih omrežjih brez oglaševanja je podobno, kot bi se vsak teden udeležili sejma, kjer vas vedno znova pričakajo iste osebe.
Oglaševanje podjetja na Googlu
Obstaja velika verjetnost, da ste do blog zapisa pred vami prišli tako, da ste v Google vpisali »Oglaševanje podjetja«. V Google iskalniku ste opazili naš blog zapis in na njega kliknili.
Opravite hiter test: Če podobno storite tudi za izdelek ali storitev ki ga ponujate, se pojavite na prvi strani Googla? Ali je vaša stran zasidrana na tretji, četrti ali peti strani Googla?
V primeru da se vaš izdelek ali storitev ne nahaja na vrhu prve strani Googla je odlična rešitev oglaševanje na Googlu.
Kako deluje?
S pomočjo Google ads platforme za različne ključne besede (za iskalne termine, ki jih vpisujemo v Google ko kaj iščemo) pripravimo oglase, ki se, če so optimalno pripravljeni, pojavijo na prvih treh ali štirih mestih Googla ( seveda na mestih rezerviranih za oglase).
Primer oglasa:
Cena oglaševanja podjetja na različnih platformah
Cena oglaševanja podjetja na Faceook-u in Instagram-u
Na socialnih omrežjih Facebook in Instagram oglase običajno uredimo v »Facebook business manager-ju«, kjer najdemo različne strategije in načine oglaševanja.
Cena oglaševanja na Facebooku in Instagramu se razlikuje glede na izbrano strategijo oglaševanja. Če želimo na primer oglas prikazati čim večjemu številu potencialnih strank, lahko 1000 osebam oglas prikažete že za nekaj centov.
V kolikor izberemo strategijo oglaševanja, ki se osredotoča na pridobitev čim večjega števila klikov na vašo spletno stran, je cena na klik nekoliko višja, od 0,10 – 0,40 € na klik (povprečno). Cena je odvisna od marsičesa, tržne niše, zasičenosti oglaševalskega prostora, kreative vizuala in teksta, CTR, ipd.
Točnega cenika vam ne moremo predstaviti, ker se cena na klik ali prikaz oglasa ustvari na podlagi različnih kriterijev. Je pa v Sloveniji oglaševanje na družbenih omrežjih še vedno izredno ugodno in skriva precej potenciala.
V vsakem primeru, če vam oglaševanje prinaša dobre rezultate (konverzije), verjemite, da se na ceno klika ne boste pretirano ozirali.
Cena oglaševanja podjetja na Googlu
Tudi cena oglaševanja podjetja na Googlu se drastično razlikuje glede na različne kriterije. Če zaokrožimo, se cena na klik povprečno giblje nekje med 0,30 € in 0,80 €.
Sicer velja zlato pravilo, da je za oglaševanje na Googlu dobro nameniti nekoliko večji proračun, kot za oglaševanje na družbenih omrežjih. Posledično prinaša oglaševanje na Googlu (običajno) boljše rezultate.
Poglavitna razlika je v tem, da se stranki oglas na Googlu prikaže takrat, ko ga potrebuje. Več o temu kako Google določa ceno oglaševanja si lahko preberete na našem blog zapisu zakup ključnih besed.
Prepustite oglaševanje podjetja izkušeni agenciji
Predlagamo, da oglaševanje podjetja opravi usposobljena marketinška agencija. Pri Adeo vam v primeru sodelovanja nudimo dostop do oblikovalca, strokovnjaka za digitalni marketing, strokovnjaka za oglaševanje na Googlu, strokovnjaka za oglaševanja na socialnih omrežjih, napredno analitiko vaše spletne strani oz. spletne trgovine, strokovnjaka za PR in pisca besedil ter strokovnjaka za organizacijo dogodkov.
Si zamislite, koliko bi zapravili če bi v vašem podjetju zaposlili toliko oseb z vsemi potrebnimi profili za uspešno oglaševanje na spletu?
Pohitite, vaša konkurenca v vmesnem času že pridno dela.