Instagram oglaševanje – napotki, ki jih ne smete zamuditi

Instagram oglaševanje – napotki, ki jih ne smete zamuditi

Instagram logotip v 3D obliki

Instagram oglaševanje je v digitalnem marketingu stalnica že kar nekaj časa, skupaj s popularnostjo platforme je rastlo tudi zanimanje za oglaševanje. Podjetja so skozi čas ugotovila, da lahko svojo ponudbo potencialnim strankam na Instagramu predstavijo po izredno ugodni ceni.

Popularnost Instagram platforme

Pogostokrat slišimo debate o popularnosti različnih platform, da Facebook počasi izgublja na njej in da ga je Instagram že praktično prehitel.
Poglejmo, kaj o tem pravijo statistični podatki.

Vir: statista

Statista je opravila globalno raziskavo aktivnih uporabnikov različnih družbenih omrežij. Podatki kažejo, da je Facebook s kar 2.853 milijardami aktivnih uporabnikov še vedno brezpogojni vodi. Na drugem mestu se nahaja Youtube z 2.291 milijardami uporabnikov in, presenetljivo, WhatsApp z 2 milijardama uporabnikov.

Poglejmo še popularnost uporabe Instagrama v Sloveniji.

Tudi v Sloveniji je Facebook še vedno najbolj popularno družbeno omrežje s kar 995.500 aktivnimi uporabniki (praktično je vsaka druga oseba v Sloveniji aktivni uporabnik Facebooka).

Instagram se v Sloveniji nahaja na drugem mestu z 450.500 aktivnimi uporabniki, kar pomeni, da je vsak četrti Slovenec redni uporabnik Instagrama. Vir: Investslovenia

Oglaševanje na Instagramu (in Facebook-u) se potemtakem izredno splača. Platforma vam omogoča postavitev oglasa pred tisoče različnih uporabnikov že za nekaj evrov dnevno.

Zakaj se odločiti za Instagram oglaševanje?

Glede na prednosti, ki jih Instagram ponuja, se sprašujemo, zakaj ne bi oglaševali na Instagramu? Naj pojasnimo.

Razmišljate, kako bi vaš produkt ali izdelek uporabnikom predstavili na lično oblikovan, kakovosten in jasen način? Podobno, kot to storijo na TV zaslonih, kjer je vaša znamka predstavljena v najboljši luči, potencialnim strankam vlije zaupanje in jih spodbudi k nakupu.

Na družabnih omrežjih, kot sta Facebook in Instagram lahko storimo podobno oziroma celotno izvedbo dvignemo na višji nivo – v živo lahko spremljamo in določamo ciljne skupine oglasa (torej povprečno starost vaše stranke, spol, v katerih mestih se vaše stranke nahajajo, ipd.).

Primer Instagram oglasa, ki smo ga pripravili za Moja-elektrarna.

Zakaj se odločiti za Instagram oglaševanje:

  • Dosežemo lahko podobno kakovost oglasa kot na TV zaslonu.
  • Zraven napredne analitike je bistvena razlika pri oglaševanju na Instagramu ravno cena. Za TV oglas je potrebno odšteti ogromno denarja, kar je nedosegljivo manjšim podjetjem, zato je tovrstno oglaševanje na voljo zgolj peščici.
  • Za oglas na Instagramu lahko uporabimo slike ali video posnetke.
  • Enega izmed najbolj pomembnih dejavnikov smo že omenili – platformo aktivno uporablja kar 450.500 uporabnikov v Sloveniji, vsak dan, večkrat na dan.

Kaj potrebujete za Instagram oglaševanje

Verjetno ste opazili, da smo že od začetka članka Instagram omenjali ob boku s Facebook-om. Razlog tiči v tem, da je Facebook lastnik Instagrama in sta v marsičemu povezana, tudi v primeru oglaševanja.

Facebook business manager

Za napredno oglaševanje na Instagramu potrebujete račun za Facebook business manager. S pomočjo Facebook Business Managerja dostopate do vseh pomembnih orodij, ki so povezane z oglaševanjem na Instagramu.

Na enem mestu dobite dostop do (naštejemo le nekaj najpomembnejših faktorjev):

  • Oglaševanja na Facebooku in Instagramu.
  • Možnost ustvarjanje Pixla in re-marketinga vašim strankam.
  • Statističnih podatkov vaših oglasov in podatkov, ki jih prejmete s strani Pixla.
  • Raziskovanja in ustvarjanja različnih ciljnih skupin, ki jim boste oglaševali.

Instagram poslovno stran

Čeprav lahko s pomočjo Facebook Business Manager-ja ustvarite oglase na Facebooku in Instagramu, seveda s predpostavko, da imate ustvarjeno Facebook poslovno stran, vam toplo priporočamo, da za oglaševanje na Instagramu ustvarite ločen poslovni profil.

Predno pričnete z oglaševanjem, svojo Instagram poslovno stran okrasite z različnimi objavami in izpolnite vse potrebne informacije. Na tak način lahko vaše potencialne stranke zraven oglasa obiščejo tudi vašo poslovno Instagram stran, jo všečkajo in si ogledajo tudi ostale objave.

V obratnem primeru (torej da imate ustvarjeno zgolj Facebook poslovno stran) ste lahko v potencialni izgubi uspešne gradnje blagovne znamke na Instagramu.

Primerne fotografije oziroma slike za Instagram oglaševanje

Ko objavljamo klasične objave (objava se od oglasa razlikuje po temu, da z objavo komuniciramo zgolj z našimi sledilci) smo lahko dokaj spontani. Naredimo objavo ali zgodbo s sodelavci, slikamo novi produkt v salonu ali izložbi vaše trgovine, posnamemo kratek »story« ob posebnem dogodku v podjetju, vizualno predstavimo specifiko izdelka (npr. določen način uporabe) in podobno.

K oglaševanju pa moramo pristopiti s primerno strategijo. Uporabimo nabor slik, ki so najbolj kakovostne in so po možnost med objavami prejele največji odziv (všečke oziroma večji doseg) vaših sledilcev.

Predno se lotimo priprave oglasa, potrebujemo slike v primernem formatu za oglaševanje.
Pri Hootsuite so pripravili infografiko z vsemi informacijami o različnih formatih slik, ki jih na potrebujete na Instagramu:

Vir: Hootsuite

Formati slik, v kolikor na Instagramu ustvarimo »feed« objavo:

  • Panorama 1080 x 566 px
  • Portret 1080 x 1350 px
  • Kvadrat 1080 x 1080 px

Dodatni nasveti:

  • Optimalno je, da na Instagramu objavite slike s širino 1080 px.
  • V kolikor na Instagram naložite sliko, ki je širša od 1080 px jo Instagram samodejno skrči na 1080 px.
  • Če na Instagram naložite sliko s širino med 320 px in 1080 px, bo slika ostala v prvotnem formatu, dokler je razmerje slike med 1,19:1 in 4:5.

Če želite na Instagramu objaviti zgodbo (ang. Story) pa uporabite dimenzijo 1080 px x 1920 px.

Hiter nasvet: Če za objavo zgodbe ne uporabite pravih dimenzij se lahko zgodi, da slika ne bo takšna, ko ste pričakovali (slika je lahko npr. povečana ali odrezana).

Formati slik za Instagram oglaševanje

Zgoraj smo opisovali dimenzije slik, ki so namenjene objavam. Tokrat pa se osredotočamo zgolj na dimenzije, ki so v uporabi v oglaševanju.

Slikovni oglasi se na »Feedu« pojavljajo v dveh različnih formatih:

  • Panorama 1080 x 566 px
  • Kvadrat 1080 x 1080 px

Za oglaševanje zgodb (ang. story) pa uporabite dimenzijo 1080 x 1920 px.

Priporočene nastavitve videoposnetkov za Instagram oglaševanje

Priporočila za videoposnetke na »feedu«:

  • Tip datoteke: MP4, MOV ali GIF.
  • Razmerje: 4:5.
  • Resolucija: vsaj 1080 x 1080 px.
  • Podnapisi: poljubno, priporočamo.
  • Zvok: poljubno, priporočamo.
  • Opis videoposnetka: 125 znakov.
  • Maksimalno število »hastagov«: 30.

Velikost videoposnetka naj bo pod 4 GB, dolžina posnetka je lahko med 1-60 sekund.

Priporočila za videoposnetke za zgodbe (ang. Story):

  • Tip datoteke: MP4, MOV ali GIF.
  • Razmerje 9:16.
  • Resolucija: vsaj 1080 x 1080 px.
  • Podnapisi: poljubno, priporočamo.
  • Zvok: poljubno, priporočamo.
  • H.264 kompresija, kvadratni pixli, ACC zvočna kompresija pri 128kbps+.
  • Opis videoposnetka: 125 znakov.
  • Naslov: 40 znakov.
  • Dolžina posnetka je lahko od 1-15 sekund.

Na kaj morate biti pozorni pri Instagram oglaševanju

Napotki za oglaševanje na Instagramu: oglaševanje s pomočjo slik

Če se odločate za oglaševanje na Instagramu priporočamo, da poznate različne tipe oglasov, ki so za vaše stranke najbolj primerni.

Na primer, Hubspot je opravil raziskavo na ameriškem trgu in njihove ugotovitve presenečajo. Kar 50 % uporabnikov Instagrama v zgodbah preferira slikovne oglase, ki prikazujejo dejanski produkt, zraven produkta pa naj bi se nahajal kratek informativen stavek.

Drugo mesto (31 %) so se uvrstili video oglasi, ki prikazujejo pričanja dejanskih strank (reference). Če dobro pomislimo ugotovimo, da podobno strategijo uporabljajo vplivneži. Menimo, da je tu še kar nekaj prostora, ki ga lahko podjetja izkoristijo sebi v prid. Oglasi s pomočjo vplivnežev se sicer nahajajo šele na petem mestu (23 %).

Kar nas je še posebej presenetilo je dejstvo, da je zgolj 20 % uporabnikov glasovalo, da bi obiskali spletno stran (»swipe up«) oglaševalca v kolikor oglas ponuja popust oz. kodo za popust. Naši podatki iz oglaševanja v Sloveniji običajno kažejo nasprotno, zelo radi klikamo na oglase, ki na izdelke ali storitve ponujajo dodaten popust.

Priporočamo, da si ogledate še ostale preference različnih uporabnikov Instagrama, nekatere vam lahko pomagajo pri snovanju idej za nove oglase.

2 pomembna napotka, ki bosta vaše Instagram oglase znatno izboljšala

  1. Če na Instagramu oglašujete izdelek, za katerega ni takoj jasno čemu je namenjen, potem skušajte v enem stavku razložiti, kako bo kupcu izdelek koristil. Jasno izpostavite korist in uporabnost. V kolikor oglašujete izdelek, za katerega je jasno v kakšne namene je uporabljen, se osredotočite na lastnosti vašega izdelka, ki so boljše od vaše konkurence.
  2. Uporabite moč ciljnih skupin in oglas predstavite pravi ciljni publiki. Do ciljnih skupin dostopate, če oglas pripravite v Facebook Business Manager-ju. Na primer, če želite oglaševati kuharsko knjigo, ki se osredotoča na zdrave recepte bi izbira ciljnih skupin izgledala tako:

Napotki za oglaševanje na Instagramu: Video oglasi

Najprej si oglejmo raziskavo, ki jo je Facebook opravil na področju video oglasov. Spodnji grafi prikazujejo koliko časa (okvirno) namenimo posameznim video oglasom.

V primeru video oglasa na »feedu« opazimo, da stranke oglasom namenijo nekoliko več časa, kot na primer oglasu v zgodbi (ang. Story). Oglasi, ki jih lahko po določenem času preskočimo (»skippables«) ali oglasom, ki jih ne moremo preskočiti (non-skippables), naj bi stranke namenile nekoliko več časa. V bistvu nimajo druge izbire (razen če v danem trenutku pozornost obrnejo drugam). Podobno velja tudi za oglase na TV ekranu.

Kaj lahko razberemo iz zgornjih grafov?

Da moramo oglase pripraviti tako, da bodo kratki in jedrnati in, da moramo našo ponudbo predstaviti v zgolj nekaj sekundah.

Verjetno se sprašujete, koliko je to »v zgolj nekaj sekundah«?

Microsoft je opravil raziskavo, kjer so ugotovili, da smo ljudje leta 2013 informacijam na telefonu ali spletu povprečno posvetili 8 sekund. Ta številka je do danes še nekoliko padla. Če posplošimo, lahko sklepamo, da so 6 sekundni oglasi najbolj primerni. Seveda je odvisno kaj promoviramo, ali gre za studijski posnetek ali posnetek, ki smo ga v podjetju za promocijo posneli sami.

6 sekundno pravilo velja za profesionalne oglase, podobne tistim, ki jih vidite na TV ali na Youtube platformi. V kolikor ste se priprave oglasa lotili sami in predstavljate produkt ter njegovo delovanje, prednosti in načine uporabe, predlagamo, da so posnetki daljši od 6 sekund.

Vir: Disruptive

Ko smo ravno pri ustvarjanju lastnih video posnetkov in oglasov (kar je v Sloveniji še vedno velika redkost), s strani Facebook-a prihaja še ena informacija, ki pravi, da po njihovih podatkih video posnetki iz mobilnih aparatov na socialnih omrežjih dosegajo boljše rezultate, kot profesionalni posnetki.

Zato naj vam ne bo nerodno, vnaprej sestavite strategijo kaj točno naj bi vaš video posnetek oz. oglas predstavljal, ali želite da vaš oglas:

  • generira večjo prepoznavnost vaše blagovne znamke,
  • na vašo spletno stran pripelje nove potencialne stranke,
  • poveča prodajo določenega izdelka ali storitve.

Mogoče se zastavljanje cilja sliši (oz. bere) banalno ali nepomembno, ampak verjemite, da boste pripravili boljše posnetke, če boste imeli pred sabo točno začrtan cilj in sporočilo oglasa.

Pomemben napotek za video oglaševanje na Instagramu

Glede na to, da imate pri video oglaševanju na Instagramu na voljo le nekaj sekund pozornosti vaše stranke, uvrstite vaš logotip (na kreativen način) na začetek video posnetka. Na tak način z vsakim video posnetkom gradite na prepoznavnosti vaše blagovne znamke, ne glede na to, kaj v video posnetku sporočate.

Dovolite, da vam pomagamo

V kolikor se vam oglaševanje na Instagramu zdi prezahtevno predlagamo, da se vašega izziva lotimo skupaj. V sklopu ponudbe vam pri Adeo nudimo oglaševanje snovano na izkušnjah nešteto izpeljanih kampanj. Poznamo trg, cene oglaševanja in različne trike, s katerimi oglaševanje na socialnem omrežju ponesemo na najvišji možen nivo.

Oddajte komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen.