Kakovostno grafično oblikovanje vpliva na prepoznavnost blagovne znamke, pritegne tisto ciljno skupino, ki ji je blagovna znamka namenjena in ločuje od konkurence.
Grafično oblikovanje ima velik pomen pri ustvarjanju blagovne znamke, ne glede na to ali je blagovna znamka prisotna na trgu en dan ali 10 let in ne glede na velikost podjetja, ki stoji za blagovno znamko.
Pripadnost na prvi pogled
Ljudje smo vizualna bitja. To kar vidimo, v nas prebudi občutja. Lahko pozitivna ali negativna. Seveda si vsak lastnik blagovne znamke želi, da vizualna podoba njegove blagovne znamke v potencialnih kupcih ali naročnikih vzbudi pozitivna občutja.
Kako to doseči? S kakovostjo storitve ali produkta, dobro načrtovano komunikacijo in kvalitetnim grafičnim oblikovanjem.

Z dobrim poznavanjem ciljnih skupin oziroma potencialnih strank, natančnim komunikacijskim načrtom, poznavanjem vrednot blagovne znamke in vednostjo koga želimo pritegniti z vizualno podobo blagovne znamke, lahko z grafičnim oblikovanjem dvignemo blagovno znamko na višji nivo.
In tako omogočimo, da v potencialnih kupcih ali naročnikih vzbudimo pozitivna občutja in s tem pripadnost blagovni znamki ob prvem stiku z vizualnimi elementi grafične podobe.
S tem ustvarimo odlično osnovo, da potencialne kupce spremenimo v zveste stranke in sledilce, ki se povežejo z blagovno znamko.
Kakovost grafičnega oblikovanja
Seveda pa je potrebno to, kar smo z vizualnimi vsebinami obljubili na prvi pogled, ohranjati tudi kasneje. In to dosežemo s kakovostnim grafičnim oblikovanjem.
Novi na trgu
V primeru blagovne znamke, ki se na novo pojavi na trgu, kakovostno grafično oblikovanje omogoča snovanje vizualnih elementov, ki hkrati odražajo vrednote blagovne znamke in jih komunicirajo na način, ki pritegne ciljno skupino.
Za blagovno znamko, ki se na trgu pojavi na novo, se najpogosteje oblikujejo naslednji elementi celostne grafične podobe: logotip, vizitke, dopisni listi, račun, predloge za vizuale, ki se uporabljajo na družbenih omrežjih (npr. za Facebook, Instagram feed, highlights-e, story objave,…).

Pomembno pa je tudi določiti primarne barve in pisave oziroma tipografijo, ki se lahko oziroma se naj uporablja v različnih primerih grafičnega oblikovanja (npr. promocijske zastave, poslovne mape, druge tiskovine,…).
Določitev teh ključnih elementov omogoča, da vsak oblikovalec/-ka, ki se kasneje spozna z blagovno znamko, lahko še naprej ustvarja enotno pojavnost vizualnih elementov blagovne znamke.
Stari mački
Kakovostno grafično oblikovanje za blagovne znamke, ki so na trgu prisotne že nekaj časa, izhaja iz celostne grafične podobe blagovne znamke, kar omogoča ohranjanje, grajenje in krepljenje vizualne identitete blagovne znamke in enotno pojavnost.
V praksi to pomeni, da se vedno uporabljajo enaki oziroma podobni grafični elementi, enake barve in tipografija. Tako so vsi vizuali, ki nastanejo, oblikovani v enakem stilu, kar sledilcem omogoča takojšnjo povezavo videnega z obstoječo blagovno znamko.

Prenova obstoječe vizualne podobe
Največja stalnica so spremembe, pravijo. Tako kot rastemo, se razvijamo in spreminjamo ljudje, se skozi leta spreminja tudi podjetje in posledično blagovna znamka. Vsako podjetje tako pride do točke, kjer se odloči, da bo potrebno prenoviti ali osvežiti vizualno podobo blagovne znamke.
Tukaj ponovno priskoči na pomoč kakovostno grafično oblikovanje. Prenove obstoječe vizualne podobe blagovne znamke se je dobro lotiti premišljeno in načrtovano. Na novo je potrebno analizirati vrednote blagovne znamke, kaj želimo komunicirati z novo podobo in koga želimo pritegniti.
V grobem lahko prenovo izvedemo na dva načina; ustvarimo nekaj popolnoma novega ali pa moderniziramo, posodobimo ali dopolnimo obstoječo vizualno podobo. Vsak način ima svoje prednosti in slabosti in nobeden ni pravilen ali napačen.
V vsakem primeru pa je spremembo potrebno jasno skomunicirati sledilcem in novo podobo ter pripadajoče vizualne elemente dosledno uporabljati v prihodnje.
Vpliv kakovostnega grafičnega oblikovanja na ustvarjanje močne blagovne znamke
Poglejmo si nekaj točk, kako kakovostno grafično oblikovanje pripomore k ustvarjanju močne blagovne znamke in grajenju njene identitete:
Zapomnljivost
V kolikor poskrbimo, da se na vizualih, ki jih podjetje izda, ne glede na to ali gre za objavo na družbenih omrežjih, promocijski letak, brošuro ali katalog, pojavljajo enotni vizualni elementi, si potencialne stranke in sledilci te elemente zapomnijo.
Ob omembi imena blagovne znamke, si v mislih prikličejo vizualno podobo te blagovne znamke.
Prepoznavnost
S kakovostno storitvijo grafičnega oblikovanja omogočimo, da se oblikovanje različnih vizualnih materialov izvede kvalitetno, izhajajoč iz celostne grafične podobe podjetja, kar omogoča enotno pojavnost in prisotnost na različnih kanalih. Kar povečuje prepoznavnost blagovne znamke.
Profesionalnost
Enotno, dosledno in vizualno privlačno grafično oblikovanje oblikuje imidž blagovne znamke in posledično ustvarja občutek resnosti, strokovnosti in posledično profesionalnosti blagovne znamke in podjetja kot celote.
Uporabniška izkušnja
Eden izmed ključnih odrazov kakovostnega grafičnega oblikovanje je ustvarjanje dobrega razmerja med vsebino in funkcionalnostjo.
Kako razdeliti in postaviti vsebino tako, da bo vizualno privlačno na pogled, jasno in enostavno izpostaviti sporočilnost, da bo bralcu ali gledalcu omogočeno, da takoj prepozna kaj je zelo pomembno,… in hkrati slediti smernicam celostne grafične podobe blagovne znamke.
Ustvarjanje in oblikovanje kakovostne uporabniške izkušnje še je posebej pomemben vidik snovanja in oblikovanja spletnih in pristajalnih strani, saj se v današnjih marketinških aktivnostih veliko več in pogosteje uporabljajo in imajo veliko večji pomen pri pretvorbi obiskovalca spletne strani v kupca storitve ali izdelka.
Ločuje od konkurence
Najpomembnejše, kar si velja zapomniti, je dejstvo, da vizualna podoba blagovne znamke ločuje od konkurence. V svetu, kjer imamo na stotine možnosti izbire enake storitve ali izdelka, ima seveda poleg same kakovosti storitve ali izdelka, veliko vlogo tudi vizualna podoba blagovne znamke in s tem kakovostno grafično oblikovanje.

Logotip blagovne znamke je eden prvih in ključnih elementov, kateri komunicira kdo in kaj blagovna znamka je, kaj sporoča, koga nagovarja, kakšen »vajb« oddaja, koga pritegne in kaj ponuja. In vsi vizualni elementi, ki sledijo logotipu, prav tako. Vsak dan, na vsakem koraku, na vsakem scrollu zaslona.
Eden izmed ključnih ciljev kakovostnega grafičnega oblikovanja je oblikovati vizualne elemente blagovne znamke, ki v gledalcu, sledilcu, bralcu, uporabniku spletne strani, prebudijo pozitivne občutke. Zaupanje, domačnost, strokovnost, profesionalnost, toplino,…
Pozitivne vrednote, ki na vizualen način odražajo vrednote blagovne znamke zapisane z besedami v viziji in poslanstvu blagovne znamke. In posledično tako tudi grajenje vizualne identitete in prepoznavnosti ter kreiranje močne blagovne znamke.
Vas zanima kako grafično oblikovanje lahko izboljša prepoznavnost vašega podjetja? Kontaktirajte nas na info@adeo.si in z veseljem vam bomo svetovali.