Agencija Adeo
Cesta k Tamu 12,
2000 Maribor
Kontakt
E: info@adeo.si
T: +386 (0) 41 368 649
Nazaj

Content marketing pripomore k boljši prepoznavnosti podjetja

Bistvo content marketinga je – vsebina. Ampak ne katera koli vsebina. Gre za vsebino, ki navdušuje, izobražuje ali rešuje težave. Takšno, ki nagovarja potrebe občinstva in gradi zaupanje.

Lahko zgolj razložim, kaj content marketing je, kakšen je njegov cilj in kako se ga pravilno lotiti. Lahko pa z vami delim nekaj navdihujočih zgodb, ki jasno pokažejo, kaj vsebinski marketing v resnici je in kako podjetja z njim gradijo svojo prepoznavnost.

A preden začnemo, naj poudarim nekaj ključnega: prepoznavnost podjetja ni glavni cilj content marketinga. Glavni cilj je ustvarjanje dodane vrednosti za občinstvo. Prepoznavnost je le naravna posledica dobro zasnovane vsebine.

Ko podjetje kreira resnično uporabno in kakovostno vsebino, pritegne prave, kakovostne stranke – tiste, ki cenijo vrednote podjetja in se z njimi povezujejo.

Takšne stranke se pogosto spreminjajo v lojalne kupce. In ko dosežete to, ne samo da povečate prodajo, temveč lahko dolgoročno zmanjšate tudi stroške za druge oblike promocije.

Pogled nazaj

Content marketing ni nova praksa – podjetja že od nekdaj pripovedujejo zgodbe. Morda celo poznate nekatere izmed njih, ne da bi se zavedali, da gre za premišljen marketinški pristop, ki je gradil prepoznavnost blagovne znamke in spodbujal prodajo.

Content-marketing-vsebinski

Poglejmo, kako daleč sega content marketing in kako lahko ena zgodba, ena premišljena gesta, ki uporabnikom ponudi nekaj drugačnega, nekaj vrednega, postane tista prelomna točka – »make or break« poteza za podjetje ali blagovno znamko.

To so zgodbe, ki jih mnogi morda ne bi povezali z marketingom, a so imele osupljiv vpliv na prepoznavnost, prodajo in rast podjetja.

Zgodbe, ki so spremenile pravila igre

»Saj ni res, pa je,« bi rekli nekateri. 😊

Vsi poznamo Nike-ovo preprosto, a nepozabno geslo »Just Do It«, ali božično kampanjo Coca-Cole, ki je ustvarila podobo Božička, kot ga poznamo danes. Ali njihovo kampanjo »Share a Coke«, ki je osebna imena na steklenicah spremenila v globalni fenomen.

Spomnimo se še ikoničnega rdečega Michelin vodiča, ki je bil prvič izdan že leta 1900. Njegov prvotni namen je bil precej praktičen – pomagati voznikom vzdrževati avtomobile in poiskati zanesljive nastanitve med potjo. Danes? Ta vodič velja za eno najprestižnejših kuharskih priznanj na svetu, sanje mnogih restavracij. Kaj pa Michelin-ove gume? Še vedno sinonim za vrhunsko kakovost.

Vsaka od teh zgodb je popoln primer, kako lahko edinstven vpogled, prava inovativna ideja in odličen časovni okvir spremenijo dojemanje blagovne znamke in njeno prepoznavnost izstrelijo v nebo.

A ne potrebujete vedno globalnega fenomena, da bi dokazali moč, ki ga ima content marketing. Če pogledamo praktični primer čistilcev Kärcher.

Ko pomislite na nakup visokotlačnega čistilnika, ali rečete, da potrebujete čistilnik, ali preprosto rečete: »Rabim Kärcher«?

Blagovna znamka je svojo prepoznavnost zgradila tako trdno, da je postala sinonim za kategorijo izdelkov, čeprav ponuja veliko več kot le čistilnike.

Zgodba o telenovelah: Kako je milo in radijske drame spremenili marketing

Ste se kdaj vprašali, od kod izvira izraz »soap opera«, kot v angleščini poimenujemo limonade oziroma telenovele?

V resnici je to zanimiva marketinška zgodba, ki sega v leto 1950. Takrat je blagovna znamka Procter & Gamble (P&G) – danes poznana po izdelkih, kot sta Ariel in Persil – postavila temelje za eno najbolj prepoznavnih oblik sponzorskega marketinga.

Z njihovo takratno znamko pralnega mila Duz, so bili eni od prvih sponzorjev radijskega šova, na katerih so vrteli prve radijske drame oziroma kasneje poimenovane »soap operas«.

Ta izraz, ki pomeni dolgotrajno radijsko ali televizijsko nadaljevanko, je nastal prav zaradi proizvajalcev mila, ki so financirali tovrstne oddaje.

A tu pride pomembna razlika: takrat so bile radijske drame zasnovane za zabavo občinstva, pri čemer je bil izdelek v ospredju – bil je jasno promoviran kot sponzor vsebine.

Današnji vsebinski marketing pa deluje drugače. Namesto da bi neposredno promoviral izdelek, ustvarja vsebine, ki dodajajo vrednost občinstvu, odgovarjajo na njihova vprašanja in gradijo dolgoročno zaupanje.

Čeprav zgodba o telenoveli ne sodi med primere content marketinga, ostaja odličen primer inovativnosti v marketingu, ki je takrat tlakovala pot do bolj subtilnih pristopov, kot jih poznamo danes.

Resnično uporabna in koristna vsebina

Ključ do uspeha v content marketingu ni le v ustvarjanju vsebin per se, temveč v ustvarjanju vsebin, ki so resnično zanimive in uporabne za občinstvo.

Takšna vsebina pritegne pozornost, reši težave ali ponuja odgovore, ki jih uporabniki aktivno iščejo.

Zakaj je to pomembno?

Današnji potrošniki so bolj, kot kadarkoli prej, izpostavljeni poplavi informacij. Ogromno vsebin se preprosto izgubi v digitalnem šumu, ker ne nagovarjajo pravih potreb.

Uspešen content marketing pa naredi korak dlje – ne osredotoča se na podjetje, temveč na uporabnika.

Vsebinski marketing

Takšna vsebina:

  • Ponuja rešitve: Ljudje so bolj dovzetni za blagovne znamke, ki jim pomagajo reševati težave, še preden postanejo njihove stranke.
  • Izobražuje: S kakovostno vsebino postane podjetje zaupanja vreden vir informacij, kar dolgoročno gradi kredibilnost.
  • Zabava ali navdihuje: Čustvena povezava je močan dejavnik, ki vodi do večje angažiranosti.

Kaj naredi vsebino zanimivo in uporabno?

Prava ciljna skupina: Razumevanje, kdo je vaš idealni kupec in prilagoditev vsebine njihovim potrebam, vprašanjem in interesom.

Relevantnost: Pisanje o tematikah, ki so pomembne tukaj in zdaj – ali dolgoročno povezane z vrednotami podjetja.

Avtentičnost: Pristop, ki je iskren in prepoznaven, odmaknjen od klasičnih marketinških prijemov.

avtentična vsebina

Moč vsebine: Edina stvar, ki nas loči od množice

V svetu, kjer se vsak dan srečujemo z nešteto sporočili – oglasi, e-poštami, objavami na družbenih omrežjih, je težko izstopati. Ljudje smo se naučili filtrirati nepomembno vsebino in si zapomniti le tisto, kar nam resnično nekaj pomeni. Prav zato je vsebina edino, kar lahko podjetje razlikuje od konkurence. Seth Godin je to povzel preprosto: »Content marketing is the only marketing that’s left

Aida efekt

Toda, kaj to pravzaprav pomeni?

Dobra vsebina ni osredotočena na izdelek, ampak na uporabnika. Tisto podjetje, ki ustvarja nekaj koristnega, nekaj, kar rešuje težave, navdihuje ali ponuja vrednost, se bo na dolgi rok ločilo od množice. To je moč zgodbe. In zgodbe so tiste, ki jih ljudje poslušajo, delijo in si jih zapomnijo.

Dove Real Beauty: Kampanja, ki je presegla meje oglaševanja

Pred dvajsetimi leti je Dove lansiral kampanjo, ki je sprožila pomemben premik v oglaševalskem svetu – Dove Real Beauty.

To ni bila zgolj še ena kozmetična kampanja. Bila je izjava, gibanje in preboj. Dove se je oddaljil od idealiziranih podob lepote in slavil naravno, raznoliko lepoto resničnih žensk.

Cilj?

Razširiti definicijo lepote, razbiti družbene norme in spodbujati ženske, da se počutijo samozavestne v svoji koži.

Kako se je začelo?

Uspešna vsebina ne nastane čez noč – zahteva poglobljeno raziskovanje, kreativnost in strateško razmišljanje.

Dove je pred kampanjo izvedel globalno raziskavo, ki je razkrila, da se le majhen odstotek žensk počuti lepe. Ta vpogled je postal temelj njihovega sporočila.

Z vrsto vsebinskih formatov – oglasi, videi, delavnice in promocijskimi dogodki, ki so vključevali resnične ženske različnih telesnih tipov, starosti in etničnega porekla, so pritegnili čustveni odziv občinstva.

Dove Real Beauty Marketing

Ustvarili so pristno pripoved, ki se je dotaknila množic. Dodatno, so kampanjo spremljale močne pripovedi žensk, ki so delile svoje izkušnje o lepoti in družbenih pritiskih.

Zgodbe so bile tako resnične in čustveno nabite, da so presegale meje zgolj oglaševanja. Dove je uspel ustvariti vsebine, ki niso le pritegnile pozornosti, temveč sprožile pomembne pogovore o družbenih idealih lepote.

Videi so postali viralni in pritegnili na milijone ogledov. Kampanja ni zgolj prodajala izdelkov – gradila je povezavo, zaupanje in ženskam po svetu sporočala, da so lepe takšne, kot so.

Rezultat? Ne le povečana prodaja izdelkov, temveč tudi dolgoročna povezava z občinstvom, ki se je počutilo slišanega in razumljenega.

Ta kampanja je postala navdih za druge blagovne znamke. Na primer, Colgate je kasneje lansiral kampanjo, v kateri se je zavzel proti sramotenju nasmehov in s kampanjo poudaril lepoto in pomembnost vseh nasmehov, tudi »nepopolnih«.

Močna zgodba in avtentičnost v content marketingu ne le povečata prepoznavnost blagovne znamke, ampak lahko tudi spremenita družbene norme.

Vsebina kot trajnostni vir: Recikliranje za večjo učinkovitost

Ko govorimo o vsebini, pa ne gre le za ustvarjanje ene objave, enega bloga ali enega videa. Učinkovit content marketing zna iz enega vira ustvariti vsebino, ki nagovarja občinstvo na različnih kanalih. Temu pravimo content repurposing – recikliranje vsebine.

Na primer: objavo na blogu lahko prilagodimo za različne oblike:

  • Iz najboljše izjave naredimo citat in ga delimo na družbenih omrežjih.
  • Vsebino strnemo v e-poštno sporočilo, ki ga pošljemo naročnikom.
  • Iz ključnih točk ustvarimo infografiko.
  • Blog pretvorimo v video, ki izpostavi glavne informacije.
  • Vsebino uporabimo za krajše videoposnetke, ki pritegnejo pozornost na platformah, kot so Instagram ali TikTok.
Video marketing

S takšnim pristopom povečamo doseg vsebine in maksimiziramo njen vpliv, hkrati pa prihranimo čas ter sredstva. Ena sama zgodba tako zaživi na različnih platformah in nagovarja občinstvo tam, kjer se nahaja.

Kakšen je recept za neverjetno kampanjo?

marketing campaign performance

Pritegne, informira, navduši in ohrani pozornost. Glavna ideja je preprosta: dati pravo vrednost, da dobiš vrednost nazaj.

To pomeni ustvarjanje kakovostne in uporabne vsebine, ki privablja kakovostne in lojalne odjemalce. Le tako bodo začeli vaši kupci aktivno komunicirati z vašo blagovno znamko.

A to ne pomeni, da moramo vsi ustvarjati ikonične kampanje, kot je Dove Real Beauty. Pomembno je razumeti, da je vsebina resnično kraljica.

Ko ustvarjate vsebine, ki ponujajo vrednost, gradite zaupanje in dolgoročne odnose z občinstvom. Vrednost prepriča – in dokazuje, kaj vse je mogoče doseči, ko je vsebina prava.

V bistvu že konsistentno ustvarjanje kakovostnih, relevantnih in zanimivih blog objav naredi bistveno razliko za vaš spletni nastop.

Preučite in nagovorite resnične izzive vaših strank ter jim ponudite rešitev. Le tako boste začeli graditi skupnost, ki verjame v vaše vrednote.

Ključ je vedno enak – ponujati pravo vrednost, kjer jo občinstvo potrebuje.

Vaša zgodba = vaš ključ do razlikovanja

Več sto let, tisoče blagovnih znamk in izdelkov – toda ena stvar ostaja ista: moč zgodbe. Vsebina, ki navdihuje, izobražuje ali zabava, presega običajen marketing. In na tako zasičenem trgu je zgodba tista, ki bo ustvarila razliko.

Marketinška zgoda

A prava moč zgodbe leži v tem, kako jo poveste in delite z občinstvom. Poskrbite, da bo vaša vsebina presegala zgolj informacije – naj bo uporabna, čustvena in predvsem vredna zaupanja.

Če niste prepričani, kako ustvariti takšno vsebino, vam lahko pri tem pomaga marketinška agencija, ki bo poskrbela za strategijo in kakovosten content marketing, prilagojen vašim ciljem.

Oddajte povpraševanje preko naše spletne strani in z veseljem bomo skupaj ustvarjali vsebine, ki bodo naredile razliko.

Viri:

– https://stjohnjournals.com/2012/09/22/duz-does-everything-a-walk-back-into-the-1950s/

– https://en.wikipedia.org/wiki/Soap_opera

– https://www.youtube.com/watch?v=9OHgMMpGLzk

– https://themarketinghustle.com/marketing-strategy/10-most-effective-marketing-campaigns-of-all-time-and-the-reasons-why/#elementor-toc__heading-anchor-4